Book review: Rezistence(Povstalecká trilogie #2)

Oficiální název: Insurgent
Autor: Veronica Roth
Série: Povstalecká trilogie #2
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran:368

Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka. Tris se musela rozhodnout už jednou – a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu. Dokáže se ale vyrovnat se vším, co to znamená?

Jelikož první díl této série Divergence mně úplně pohltil,byla jsem moc ráda,že jsem měla už doma i Rezistenci.Musím uznat,že Rezistence naplnila mé očekávání,po tak povedené Divergenci.Obálka knihy je pěkná a zajímavě řešená.Je na ni Chicago a nad ním zajímavý
strom.Ale daleko více se mi líbí od Divergence.

Rezistence
Ted bych chtěla říct pár slov k samotnému názvu knihy.Co vlastně znamená slovo rezistence?Rezistence v příběhu znamená mít moc vůči něčemu vzdorovat.Sečtělí chtějí totiž řídit celý systém,chtějí všechny členy frakcí ovládat,chtějí ovládnout jejich myšlenky,jednání.Sečtělí proto vyvinuli simulační séra,která donutí lidi naprosto poslouchat všem rozkazům.Naštestí existuji lidé,kteří mají schopnost odolávat vůči séru,divergentní.

Něco málo k ději

Děj Rezistence navazuje na předešlý první díl.Po děsivém útoku Sečtelosti na Odevzdanost pomocí simulací ovládaných Neohrožených.Tris a Tobias spolu s Marcusem,Petrem a Calebem se rouhodnou hledat úkryt u Mírumilovných.Doufají,že tam naleznou Odevzdané,kteří útok přežili a také Neohrožené,kteří se nepřidali na stranu Sečtělých a nestali se z nich zrádci.Sečtěli,spolu se zrádci se ale jen tak nehodlají vzdát a na Tris s Tobiasem čeká stále nebezpečí,takže musí od Mírumilovných odejít.Tris a Tobias spolu s dalšími lidmi se dostávají k Upřímným a také k Odpadlíkům,ale nebezpěčí na ně čeká na každém rohu.Dokážou se nakonec postavit proti Sečtělým?

VOLBA

ZNAMENÁ OBĚŤ
OBĚŤ
PŘINESE ZTRÁTU
ZTRÁTA
SE STANE BŘEMENEM
BŘEMENO
ROZPOUTÁ BITVU
JEDNA VOLBA TĚ MŮŽE ZNIČIT

Můj názor
Do Rezistence jsem se hned od začátku začetla,protože jak jsem už říkala,kniha navazuje na napínavý konec Divergence.Knížka je celá velmi napínavá a každá .kapitola končí tak,že musíte číst další a další.Hlavně je zde hodně akce,a nejsou zde vůbec žádné kapitoly,kde by se nic nedělo.Postavy jsem si už oblíbila v prvním díle.Tris je v Rezistenci velmi tvrdohlavá a se  Čtyřkou to nemá úplně jednoduché ,proto jsou mezi nimi různé neshody ve vztahu.Na závěr bych chtěla knížku moc pochválit.Rezistence určitě naplnila mé očekávání a podle mně je stejně povedená jako první díl.Takže mi nezbývá nic jiného,než ji vám určitě doporučit

Hodnocení: